افزایش احساس سیری با خوردن این مواد غذایی! | تغذیه سالم

افزایش احساس سیری , اگه می خواین بیشترین بهره رو از سیر کنندگی سیب زمینی ببرین پیشنهاد می شه اونو به صورت آب پز یا کبابی و با پوست بخورین.

افزایش احساس سیری

بعضی از مواد غذایی دیرتر هضم می شن و احساس سیری رو در ما زیاد می کنن.

می خوایم در این نوشته یه سری از این مواد غذایی رو معرفی کنیم.

افزایش احساس سیری با خوردن این مواد غذایی!

افزایش احساس سیری

این غذاها علاوه بر اینکه سالم هستن و مواد مغذی زیادی رو به بدنتون می رسونن می تونن در کاهش وزن هم کمکتون کنن.

سیب زمینی

سیب زمینیا مقدار زیادی آب در خود دارن و هم اینکه اندازه متعادلی فیبر و پروتئین.

اگه می خواین بیشترین بهره رو از سیر کنندگی سیب زمینی ببرین پیشنهاد می شه اونو به صورت آب پز یا کبابی و با پوست بخورین.

بیشترین فیبر سیب زمینی روی پوست اون قرار داره.

کالری سیب زمینی وقتی که در روغن سرخ می شه، بسیار زیاد می شه.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از منابع فوق العاده پروتئین با کیفیته.

یه تخم مرغ بزرگ شامل ۶ گرم پروتئینه که شامل ۹ آمینو اسید لازم میشه.

تخم مرغ در رده بندی غذاهای سیر کننده جایگاه بالایی هم داره.

واسه صبحونه از یه تخم مرغ با یه تیکه نون سبوس دار استفاده کنین تا علاوه بر پروتئین، فیبر هم به سیری هرچه بیشترتون کمک کنه.

سوپ لوبیا

سوپ شامل آب بسیار بالاییه،

یعنی می تونه با مقدار بسیار کمی کالری معده تون رو پر کنه.

سوپ لوبیا علاوه بر آب، پروتئین، فیبر و نشاسته مقاوم- یه جور کربوهیدرات که به آرومی وارد جریان خون می شه و اونو ثابت نگه می داره- هم داره.

روغن زیتون اکسترا ویرجین

روغن زیتون اکسترا ویرجین روغنیه که از اولین روغن گیری زیتون ها به دست میاد و خالص ترین روغن حساب می شه. این روغن سرشاره از اسید اولئیک. این ترکیب نشون داده که می تونه اندازه سیری رو زیاد کنه.

روغن زیتون اکسترا ویرجین رو روی سالاد و سبزیجات خود بریزین تا شاخص سیر کنندگی شون زیاد شه.

ماست یونانی

دو برابر ماست معمولی پروتئین داره. ماست یونانی انتخابی مناسب واسه استفاده به عنوان صبحونه یا میان وعده س، چون می تونه اشتها رو کنترل کنه. واسه اینکه فیبر و مواد مغذی اونو زیاد کنین می تونین روی ماست، میوه و یا غلات بریزین و بخورین.

سیب

پر از فیبره ( یه سیب متوسط شامل حدود ۴ گرم فیبره که حدود ۱۷ درصد اندازه لازم بدن تو یه روزه ) و شاخص گلیسمی پایینی هم داره. اگه می خواین ازسیب به عنوان یه میان وعده سیر کننده و مقوی استفاده کنین، اونو با مقداری کره بادام زمینی ترکیب کنین.

بادام

یه مشت ( حدود ۳۰ گرم ) آجیل میان وعده ای سیرکننده س

که می تونه اشتها رو در فاصله بین دو وعده کنترل کنه.

حتی وقتی در کنار غذاهای شامل کربوهیدرات خورده می شه اندازه شاخص گلیسمی اونا رو پایین می آورد. آجیلا هم اینکه منبعی غنی از پروتئین و چربیای سالم واسه قلب هستن.

بهداشت نیوز

.

منبع :

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *