افزایش ۲۰ درجه ای هوش با این خوراکی ها! | تغذیه سالم

گجت نیوز: مطمئناً مصرف غذاهای سالم، سبک زندگی شما رو بهتر می کنن. با این حال، یه تحقیق جدید نشون داده که غذای سالم، هوش رو هم زیاد می کنه.

طبق تحقیقی که Dave Asprey ( فعال و کارآفرین بخش فناوری و نویسنده نیویورک تایمز ) انجام داده، تغذیه سالم باعث افزایش هوش می شه. ایشون ۱۵ سال در مورد بیولوژی خودش مطالعه کرد و تونست ۱۰۰ پوند وزن کم کرده و هوش خود رو ۲۰ درجه زیاد کنه. پس از موفقیت ایشون در این مورد، Asprey یه رژیم غذایی براساس یافته های خود جفت و جور کرد. بحث اصلی این رژیم اینه که اگه شما غذا بخورین تا به مغز خود سوخت برسونین، با گذشت زمان باهوش تر میشین. علاوه بر این، شما می تونین قدرت اراده خود رو تقویت کنین. این باعث می شه که میل شدید و پایدار شما به غذا محدود شده و بهتر بتونین در مقابل غذاهای ناسالم مقاومت کنین.

ایشون میگه کافیه سه ماده غذایی واسه افزایش هوش خود بخورین. در ادامه با این مواد غذایی آشنا شید.

۱. چربی بدن رو تکمیل کنین

این جمله معنیش این نیس که از غذاهایی که چربی زیادی دارن. استفاده کنین. بلکه Asprey پیشنهاد می کنه که کمی اندازه مصرف چربی سالم رو زیاد کنین. در واقع، ایشون شما رو تشویق می کنه تا چربی سالم بیشتری بخورین. به چه دلیل؟ چون مغز شما به چربی نیاز داره. سلولای جور واجور موجود در مغز، چیزای متفاوتی دوست دارن. سلولای عصبی، انرژی به دست اومده از چربی رو دوست دارن؛ اما سلولای پی چسب انرژی به دست اومده از کربوهیدراتا رو دوست دارن. بدن معمولاً به اندازه کافی کربوهیدرات داره. در نتیجه اون چیزی که باید به بدن خود بدین، انرژی بیشتریه که از چربی به دست اومده.

۲. پروتئین بیشتری استفاده کنین

یه ماده غذایی دیگه که واسه مغز خوبه، پروتئین سالم و بیشتره. دلیل این کار اینه که پروتئینا شامل آمینواسیدها هستن و بدن به آمینواسیدها نیاز داره تا مواد فرارسان عصبی مانند سروتینین و دوپامین رو در مغز بسازه. کلا، هرچه مواد فرارسان عصبی بیشتری داشته باشین، باهوش تر هستین. در نتیجه باید مطمئن شید که به اندازه کافی از این مواد تغذیه می کنین. واسه این که پروتئین سالم بخورین، اندازه مناسبی از پروتئین حیوونی باکیفیت و زرده تخم مرغ استفاده کنین. مغز علاقه زیادی به کولین (همون ماده زردرنگ) تخم مرغ داره. در نتیجه قبل از این که املت خود رو با سفیده تخم مرغ درست کنین، به این موضوع به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین.

۳. مصرف غلات، گیاهان دسته لوبیا و کافئین رو کم کنین

Asprey میگه دلیل کاهش مصرف این مواد غذایی اینه که این مواد اندازه زیادی قارچ دارن. بله درست خوندین، قارچ. قارچ شامل یه سری مواد سمیه که به اعصاب آسیب میرسونه و مغز شما رو از جا در آورد می کنه. در نتیجه اگه مصرف این مواد رو کم کنین، ذهن سریع تری دارین.

Asprey یه تحقیق واسه اثبات این قضیه انجام داد. ایشون افراد رو به دو گروه تقسیم کرد. گروه اول قهوه ای که شامل قارچ بود، نوشیدن و گروه دوم قهوه بدون قارچ. آدمایی که قهوه بدون قارچ مصرف کرده بودن، در تستای ذهنی کارکرد بهتری داشتن. وقتی که مواد سمی کمتری استفاده کنین، مغزتون بهتر کار می کنه. به همین سادگی.

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *